تعمیر برد چرخ خیاطی های صنعتی و پیشرفته

تعمیر برد چرخ خیاطی های صنعتی و پیشرفته

تعمیر برد چرخ خیاطی های صنعتی و پیشرفته – تعمیر تخصصی برد الکترونیکی انواع چرخ خیاطی های صنعتی در کلینیک دیجی برد digi-board انجام می پذیرد.

چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی های صنعتی ، با کارایی بالا، پر سرعت هستند که از آنها برای انجام کارهای مختلف در صنعت نساجی  از جمله دوخت مستقیم، دوخت زیگزاگ ، اورلاک و … می توان استفاده نمود.

چرخ خیاطی جهت فرایند های تولید بالا  و دوخت پارچه های خشن یا سنگین نظیر : چرم ، روکش و … به کار می رود .

رایج ترین منبع تغذیه برای این چرخ خیاطی های تجاری یک پریز برق و یک کمپرسور هوا است. اما برخی از چرخ خیاطی های قابل حمل معمولی از باتری استفاده می کنند که برای پروژه هایی که نیازی به نزدیکی پریز برق ندارند، عالی هستند.

قطعات اصلی چرخ خیاطی صنعتی

پین و نگهدارنده قرقره که نخ دوخت و جهت آن را هنگام عبور از دستگاه کنترل می کند.

اهرم معکوس ،  برای ایجاد دوخت معکوس هنگام دوخت در انتهای هر درز برای محکم کردن آن استفاده می شود.

Bobbin winder بادگیر بوبین ، برای پیچیدن نخ بوبین روی ماسوره خالی استفاده می شود. بادگیرهای بوبین را می توان در بالا یا سمت راست دستگاه قرار دارند.

pattern selector انتخاب کننده الگو ، برای تعیین نوع دوخت روی پارچه استفاده می شود، مانند دوخت مستقیم یا زیگزاگ یا دوخت گلدوزی. بر اساس نوع دستگاه، انواع دوخت را می توان در کنار دوخت مستقیم انتخاب کرد.

 

نکات لازم جهت دوخت انواع پارچه ها

سوزن را از جلو به عقب بکشید و از یک حلقه نخ کوچک استفاده کنید.
برای دوخت پارچه های سبک مانند پارچه ابریشمی، ابریشم و پنبه سبک: کشش نخ سوزن را کم کنید تا نسبت به هنگام دوخت مواد سنگین شل شود و برای دوخت پارچه های سنگین مانند روکش و چرم: کشش نخ سوزن را بیشتر کنید تا نسبت به هنگام دوخت مواد سبک تر، سفت تر شود.

سوزن ها پس از استفاده طولانی مدت تیزی خود را از دست می دهند، هنگام کشیدن روی پارچه خم می شوند، یا وقتی روی یک سنجاق مستقیم دوخته می شوند، سوراخ می شوند. اگر سوزن تخریب شود، کیفیت دوخت ضعیف تری را تجربه خواهید کرد.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی تک سوزن که یکی از پر کاربرد ترین نوع چرخ خیاطی می باشد که برای اتصال دو یا چند پارچه به کار می رود و معمولا برای دوخت مواد سبک ، متوسط و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.نوع دیگری از چرخ خیاطی های صنعتی ، دستگاه اورلاک Overlock که از ۳ تا ۵ نخ روی لبه پارچه استفاده می کند که بیش تر جهت دوخت لبه در بافتنی به کار می رود.چرخ خیاطی flatlock ، یکی دیگر از چرخ های صنعتی است که معمولا دارای ۲ تا ۳ سوزن  می باشد و در دو نوع تخت و سیلندر در موجود می باشد . flatlock در هر قسمت از لباس برای اهداف تزئینی به کار می رود.

 

مشکلات معمول برد چرخ خیاطی های صنعتی

  • دستگاه روشن نمی شود

  • موتور دستگاه کار نمی کند

  • دستگاه ارور می دهد

  • یکی از عملکردهای برقی کار نمی کند

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *